Lekáreň pohotovosť

Podnikatelia v Šali

Kultúrne podujatia

Kino

Denné menu

Spravodajstvo

Ako postupovať pri vybavovaní žiadostí v klientskych centrách a na okresných úradoch

Publikované Sala Online, 13.03.2020 - 19:57

Ako postupovať pri vybavovaní žiadostí v klientskych centrách a na okresných úradoch

Ministerstvo vnútra SR zverejnilo komplexné informácie ako postupovať pri vybavovaní žiadostí v klientskych centrách a na okresných úradoch od pondelka 16. 3. 2020.
 
 
 
Všeobecne: 
 
Úradné hodiny klientskych centier sa skracujú na čas od 8:00 h do 11:00 h každý pracovný deň.
Do budovy klientskeho centra, okresného úradu, Policajného zboru, kde sú poskytované služby evidencie vozidiel alebo dokladov, bude umožnený vstup len osobám s dohodnutým termínom na konkrétny úkon. Iní klienti do priestorov klientskeho centra ani okresného úradu vpustení nebudú. V prípade dohodnutého termínu na dopravnom inšpektoráte bude vstup do klientskeho centra umožnený maximálne 5 minút pred termínom. Počas úradných hodín okresného úradu bude pre občanov k dispozícii len podateľňa okresného úradu.
 
 Na úseku dokladov a dopravných evidencií
 
- Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí budú objednaní online prostredníctvom elektronickej služby prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami. Občania, ktorí sa už v minulosti objednali mimo nových úradných hodín, sa budú musieť znovu objednať na čas Po-Pi od 8.00 do 11.00 h, nakoľko ich objednávky boli zrušené. Zároveň žiadame občanov, aby si vybavovali len úkony nevyhnutne potrebné najmä pre ich pracovnú činnosť, zabezpečovanie životných potrieb a úkony ako napr. vydane duplikátu tabuľky s evidenčným číslom na nosič na bicykle, zápis ťažného zariadenia, zmena farby vozidla a pod. nechali na neskoršie obdobie. Za nedodržanie lehôt občania nebudú sankcionovaní.
 
- Zamestnanci oddelení dokladov odborov poriadkovej polície okresných riaditeľstiev Policajného zboru (ďalej len „zamestnanec oddelenia dokladov“) budú zabezpečovať len prijímanie žiadostí o vydanie:
 
- občianskych preukazov pri skončení platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila, pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu. Žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre deti do 15 rokov nebudú prijímané vôbec.
 
- vodičských preukazov po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu
 
- cestovných pasov len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní za príslušný správny poplatok.
 
- Vyhotovené doklady budú zasielané občanom prostredníctvom pošty bez zvýšenia správneho poplatku, ak to programové vybavenie umožní.
 
- Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej;
 
- Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie  zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené.
 
 
 
Na úseku okresných úradov a štátnych archívov
 
- Pre komunikáciu s úradmi využívajte elektronické podania prostredníctvom slovensko.sk - sú podľa § 6 ods. 2 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch sa správne poplatky pri využití elektronických služieb znižujú o polovicu, najviac o 70 eur.
 
- Na úhradu správnych poplatkov využívajte mobilnú aplikáciu (https://www.posta.sk/subory/38936/prirucka-pre-mobilnu-aplikaciu-ekolok.pdf) alebo virtuálny eKolkomat (m.ekolky.gov.sk/Login.aspx) 
 
- Odbory okresných úradov budú dočasne akceptovať aj podania realizované prostredníctvom e-mailovej komunikácie bez zaručeného elektronického podpisu, tieto, ale musia byť čo najskôr doplnené aj v papierovej forme alebo prostredníctvom elektronickej služby so zaručeným elektronickým podpisom. Prílohy e-mailových podaní je potrebné naskenovať spolu s potvrdením o zaplatení správneho poplatku (QR kód). E-mailové schránky odborov sú zverejnené.
 
- V prípade, že občan nevyužíva elektronické služby štátu a nemá zriadenú ani e-mailovú schránku, svoje podania môže realizovať prostredníctvom Slovenskej pošty, bez potreby návštevy úradu.
 
- Konzultácie sa vykonávajú spravidla telefonicky alebo prostredníctvom zverejnených e-mailových schránok odborov okresných úradov
 
- V prípade nevyhnutnosti osobnej konzultácie alebo úkonu je možné dohodnúť si presný čas s konkrétnym úradníkom prostredníctvom zverejnených kontaktov na www.minv.sk
 
- Pri návšteve klientskeho centra striktne dodržuje pokyny supervízora, resp. povereného zamestnanca.
 
- Zakazuje sa vstup rodičov s deťmi do všetkých klientskych pracovísk okrem nevyhnutných úkonov
 
- Zmeškanie zákonnej lehoty v dôsledku zavedených mimoriadnych opatrení sa nebude považovať za porušenie zákona, občan ani podnikateľ nebude za nedodržanie lehoty sankcionovaný. Lehoty pre podávanie opravných prostriedkov zostávajú v platnosti a ich dodržiavanie sa naďalej vyžaduje.
 
- Nedostavenie sa klienta v stanovenom termíne počas trvania mimoriadnej situácie sa nebude považovať za porušenie povinnosti; náhradný termín je okresný úrad povinný určiť písomne, a to listom, e-mailom alebo zaslaním do elektronickej schránky klienta.
 
- Zatvárajú sa všetky bádateľne štátnych archívov.

Diskusia k článku

Do diskusie zatiaľ neboli pridané žiadne príspevky.

Na pridanie nového príspevku musíte byť zaregistrovaný a prihlásený.



Radíme

O inflačnú pomoc treba požiadať

Publikované Sala Online, 12.05.2023 - 18:22O inflačnú pomoc treba požiadať

Tretí balík inflačnej pomoci je pripravený pre 50 000 ľudí.   Od začiatku mája môžu občania podávať žiadosti o infl...

Policajti opúť varujú seniorov pred podvodnými telefonátmi

Publikované Sala Online, 15.02.2023 - 15:09

Nitrianska polícia varuje seniorov pred podvodmi.  Policajti v Nitre v priebehu včerajšieho dňa zachytili osem podozrivých telefonátov starším ľuďom.[nbsp...

Pošty budú počas vianočných a novoročných sviatkov zatvorené

Publikované Sala Online, 22.12.2022 - 18:44

Pobočky Slovenskej pošty budú počas vianočných a novoročných sviatkov zatvorené.    Slovenská pošta nebude svoje služby ponúkať od 24. - 26. decembra ...


Zobraziť všetky články →

SalaOnline pre ženy

Udržujte deti aktívne aj počas jesene: pohyb prináša mnohé zdravotné benefity

Publikované Sala Online, 12.11.2023 - 18:00Udržujte deti aktívne aj počas jesene: pohyb prináša mnohé zdravotné benefity

Úrad verejného zdravotníctva radí   Zabezpečte deťom primeranú pohybovú aktivitu počas jesene i ďalších mesiacov, pretože pod...

Na zápis do materských škôl máte posledné dni

Publikované Sala Online, 11.05.2023 - 19:58

Zápisy prvákov do základných škôl máme v Šali úspešne za sebou. Podobné starosti aktuálne zažív...

Potrebujete zabaviť najmenších členov rodiny? Prenajmite im skákací hrad

Publikované Sala Online, 12.04.2023 - 12:46

Chystáte detskú oslavu či rodinnú párty, kde bude viac detí a potrebujete ich zabaviť? Skákacie...


Zobraziť všetky články →

Odporúčame

V Nitre prebieha obľúbený veľtrh

Publikované Sala Online, 27.04.2023 - 15:09V Nitre prebieha obľúbený veľtrh

Na výstavisku Agrokomplex v Nitre začal včera jeden z najobľúbenejších veľtrhov.   Veľtrh Nábytok a bývanie 2...

V uliciach sa koná zbierka Deň narcisov

Publikované Sala Online, 20.04.2023 - 16:40

Dobrovoľníci v uliciach rozdávajú žlté narcisy a zbierajú financie na podporu zbierky Deň narcisov. ...

Radnica chce poznať váš názor

Publikované Sala Online, 17.01.2023 - 19:26

Ste spokojní so životom v Šali? Alebo práve naopak vám niečo chýba a mali by ste podnety č...


Zobraziť všetky články →


Anketa

Čo považujete za najväčší nedostatok predstaničného priestoru?