Vzhľadom na vývoj epidemiologickej situácie ministerstvo vnútra upravilo úradné hodiny a možnosti vybavovania agendy na všetkých klientskych centrách, okresných úradoch, cudzineckej polícii a niektorých útvaroch okresných riaditeľstiev policajného zboru.
Pracoviská sú verejnosti k dispozícii len dopoludnia.
Okresné úrady a klientske centrá
Klientske centrá, okresné úrady a vybrané útvary okresných riaditeľstiev PZ budú občanom k dispozícii počas pracovných dní v čase od 08.00 - 12.00 hod.
Na okresných úradoch budú občania môcť podať svoje žiadosti len prostredníctvom podateľne.
Osobne konzultovať svoje požiadavky budú môcť len na základe predchádzajúceho telefonického dohovoru s vedúcim príslušného odboru.
Doklady a evidencie
Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov v čase od 08.00 hod - 12.00 hod.
Oddelenia dokladov budú v prevádzke v čase od 08.00 hod - 12.00 hod.
Pracoviská evidencie zbraní a streliva budú v prevádzke v čase od 08.00 hod - 12.00 hod. /okrem štvrtka/.
Prijímajú sa iba:
- žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu po jeho strate/odcudzení,
- žiadosti o výmenu starého typu občianskeho preukazu za elektronický,
- žiadosti o odblokovanie či zmenu bezpečnostného osobného kódu na vydaných OP,
- žiadosti o aktiváciu certifikátov pre KEP po ich zablokovaní/strate prístupového kódu,
- žiadosti o vydanie vodičského preukazu po jeho strate, odcudzení a tiež po získaní vodičského oprávnenia,
- žiadosti o vydanie cestovného pasu len v prípade urýchleného vydania do 2 a 10 pracovných dní za príslušný správny poplatok,
- v agende zbraní a streliva sa nerobia žiadne úkony s výnimkou úkonov, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú predĺžené správne lehoty.
Cudzinecká polícia zrušila stránkové hodiny až do 10. januára, treba sa preobjednať.
Klienti objednaní na konkrétny termín sa budú musieť znova objednať cez elektronický objednávací systém na najbližší voľný termín.
Zdroj: Ministerstvo vnútra SR
Foto: ilstračné/zdroj: Pixabay.com